Marhaban4u.com

MESYUARAT AGONG PERTAMA KOPERASI DAN TARAWIKH AFATS 2009

Monday, February 23, 2009

Monday, February 23, 2009

MACAM-MACAM CERITA PASAL KUASA

Abdullah Badawi akan serah kuasa. Khalid Ibrahim terperangkap dalam skandal salahguna kuasa. Liz Wong mangsa caturan kuasa. Ir Nizar dirampas kuasanya. Dr Zambry digantung kuasanya. MIC masih nak kuasa di Bukit Selambau. Kita semua jadi gawat tengok orang bermain kuasa.

Lepas tu, ada kuasa di belakang tabir. Ada kuasa di balik dapur. Ada dalang kuasa. Ada boker kuasa. Kita semua jadi bingung kerana tak tau kuasa mana yang menguasai pihak berkuasa.

Oleh itu rakyat jangan main-main dengan kuasa undi masing-masing. Gunakan kuasa itu sebaik-baiknya. Kita tak mau orang yang menang jadi gila kuasa atau salahguna kuasa. Kita juga tak suka tengok orang lupa bahawa kuasa mereka datangnya dari rakyat jelata.

Hari ini banyak politikus nak beli kuasa. Bila dah berkuasa dia akan gunakan kuasa itu untuk memperkukuhkan kuasanya. Dia tak peduli, guna kuasa cara betul atau guna kuasa secara salah. Pokoknya dia mesti tunjuk dia ada kuasa.

Harap-harap Najib yang akan mewarisi kuasa Abdullah akan gunakan kuasa untuk rakyat jelata. Jangan gila kuasa. Jangan salahguna kuasa. Jangan ada kuasa di balik tabir. Jangan ada kuasa di balik dapur. Jangan ada dalang di sebalik kuasa negara. – http://politica-net.blogspot.com/

No comments: