Marhaban4u.com

MESYUARAT AGONG PERTAMA KOPERASI DAN TARAWIKH AFATS 2009

Saturday, June 20, 2009

Haiwan Bertopengkan Manusia Busukkan Nama Kita

A Kadir Jasin

[Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.]

ANTARA berita utama akhbar-akhbar arus perdana hari ini adalah kata dua pemerintah Indonesia tidak lagi mengizinkan rakyatnya bekerja di Malaysia sebagai pembantu rumah.

Ini adalah reaksi kepada berita yang tidak putus-putus mengenai majikan jahanam yang menyeksa, merogol dan memperdaya pembantu rumah Indonesia mereka.

Saya setuju kalau pemerintah Indonesia melaksanakan ancamannya itu. Malangnya bagi kita di Malaysia, kerana beberapa kerat haiwan bertopengkan manusia yang membuat najis habis semua rakyat jelata kita yang baik budi terpalit.

Nama Malaysia dan rakyat jelatanya menjadi busuk kerana perbuatan beberapa kerat haiwan bertopengkan manusia ini.

Mereka ini sebenarnya tidak layak menjadi majikan. Tetapi dek kerana mereka orang kaya atau berada maka mereka mampu mengambil bukan seorang, tetapi ramai pekerja asing yang mereka layan umpama khadam.

Pemerintah kita boleh buat bodoh. Boleh kata ini hanyalah kelainan bukan kebiasaan. Atau pemerintah kita mengotakan ikrar mengenai sejahtera, aman dan makmur.

Kalau pemerintah kita, seperti diulang cakap oleh Perdana Menteri Mohd Najib Abdul Razak, akan menunaikan janji-janji pilihan raya umum lalu, maka dia dan Kabinetnya pasti masih ingat bahawa sejahtera, aman dan makmur adalah ikrar parti Barisan Nasional.

Haiwan yang bertopengkan manusia ini wajib dihumban ke dalam penjara dan diharamkan daripada menjadi majikan. Polis, pendakwa raya dan hakim tidak boleh berlembut lagi. Berikan mereka hukuman maksimum.

Muka kita sudah dipalit najis oleh haiwan bertopengkan manusia yang berduit, tetapi tidak berhati perut ini. Hatta haiwan pun tahu erti kasih sayang dan tanggungjawab.

Malaysia sudah mula menuruni cerun ke arah kembali menjadi negara Dunia Ketiga. Bezanya kita ada banyak mercu tanda Dunia Pertama, tetapi mentaliti, budi pekerti dan sifat perikemanusiaan kita lebih teruk daripada sesetengah negara Dunia Ketiga.

Kalau bapak dan ibu menteri berada di padang bersama rakyat jelata, mereka pasti sudah lama tahu bahawa Malaysia tidak lagi sejahtera, aman dan makmur bagi majoriti penduduknya.

Tetapi apakah mereka tahu dan peduli mengenai jenayah yang semakin menjadi-jadi, peminta sedekah asing yang berkeliaran dan penanam padi yang menderita akibat serangan makhluk perosak?

Maaf cakap, bapak dan ibu menteri serta para wakil rakyat jangan sekadar turun padang. Tempat anda sebagai wakil rakyat adalah di padang bersama rakyat!

Kerana bapak dan ibu menteri serta para wakil rakyat terlalu jarang di padanglah maka pelbagai angkara berlaku yang tidak lagi memberikan kesejahteraan, keamanan dan kemakmuran kepada rakyat jelata.

Dan pastinya imej negara wajib dipertahankan apatah lagi apabila ia berkaitan dengan sebuah negara jiran yang besar, serumpun dan seagama.

Kalau para pembesar kita dari pihak pemerintah dan pembangkang berasa perlu melayan Menteri Mentor Singapura Lee Kuan Yew seumpama maharaja zaman baru, maka atas nama kemanusiaan, kita wajib menjamin kebajikan pendatang totok yang menumpang mencari rezeki di negara kita agar mereka tidak dilayan seperti binatang oleh haiwan yang bertopengkan manusia!

No comments: